Χειμωνιάτικο ταξίδι

Η γκαλερί Σκουφά με χαρά παρουσιάζει την πρώτη έκθεση για το 2021 με τίτλο "Χειμωνιάτικο ταξίδι".

 

Σε μία περίοδο που λόγω των συνθηκών της πανδημίας, η εμπειρία του ταξιδιού έχει εκλείψει από την καθημερινότητα όλων μας, στην καρδιά του χειμώνα, 24 καλλιτέχνες φέρνουν στο προσκήνιο, μέσα από τοπία της φύσης και ονειρικά στοιχεία την ανάγκη ενατένισης της φύσης, του νοερού ταξιδιού και της
ενδοσκόπησης που γεννά το φως και την ελπίδα.
Η ομαδική έκθεση "Χειμωνιάτικο ταξίδι" επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που βιώνουμε το φυσικό περιβάλλον, τα στοιχεία που το διέπουν και την διαλογική σχέση που αναπτύσσουμε με την φύση, υπό δύσκολες καταστάσεις όπου ο περιορισμός και η αποκοπή από την κίνηση έχει καταστεί αναγκαία.

Συμμετέχουν (με αλφαβητική σειρά) οι καλλιτέχνες: Νίκος Αγγελίδης, Καλλιόπη
Ασαργιωτάκη, Γιώργης Γερόλυμπος, Μαρία Γιαννακάκη, Λυδία Γραβάνη, Τάνια
Δημητρακοπούλου, Φραγίσκος Δουκάκης, Ειρήνη Ηλιοπούλου, Ειρήνη Κανά,
Ανδρέας Κοντέλλης, Γιάννης Κόττης, Ελένη Κρίκκη, Μαρία Κτιστοπούλου, Αλέξης
Κυριτσόπουλος, Θανάσης Μακρής, Τάσος Μαντζαβίνος, Κώστας Παπανικολάου,
Αχιλλέας Ραζής, Παύλος Σάμιος, Αντώνης Στάβερης, Βίκη Σταματοπούλου,
Αμαλία Σωτηροπούλου, Γιώργος Χαδούλης, Πρόδρομος Χαραλαμπίδης,
Μανώλης Χάρος

Ο κατάλογος της έκθεσης είναι διαθέσιμος σε pdf στο ακόλουθο link:

https://www.skoufagallery.gr/images/expos/fisi21/winter%20journey%20exhibition%20catalogue_compressed.pdf

 

Ο Νίκος Αγγελίδης[Αθήνα,Ελλάδα,1957] στο έργο "Τι μου λέγαν τα πουλιά"[2016][Λάδι σε καμβά][Διαστάσεις: 80 χ 110 εκατοστά]παρουσιάζει μία καθευδόμενη μορφή εντός ενός ονειρικού και εν μέρει αοράτου από την ιστορία του Αγνώστου δωματίου στο οποίο έχουν συναγερθεί ένας σμήνος πτηνών που μοιάζει να την εποπτεύουν και να την προστατεύουν με θαλπωρή.Η σινδόνη προφυλάσσει την ενύπνια μορφή από τη ψυχρότητα του άγριου δάσους, ενώ το μεταφυσικό, ανοικτό παράθυρο φαίνεται πως είναι η πύλη της δημιουργίας των ονείρων.

Η Μαρία Κτιστοπούλου [Αθήνα, Ελλάδα,22-4-1948] στο έργο "Το μεγάλο κύμα" [Λάδι σε καμβά] [Διαστάσεις: 90 χ 180 εκατοστά]εντυπωσιάζει με την απεικόνιση των φλοίσβων της θαλάσσης συνταιριάζοντας αρμονικά το μπλε και το γαλάζιο με το πράσινο,ενώ η αφρισμένη θάλασσα καθίσταται η αφορμή γέννησης μορφών, αφού το νερό σύμφωνα με τον Θαλή τον Μιλήσιο[Μίλητος,σημερινή Τουρκία 635 π.Χ –Μίλητος,σημερινή Τουρκία,543 π.Χ] αποτελεί την αρχή της ζωής.

Η μορφή του έργου με τίτλο  "Καθισμένος και βάρκα"[Λάδι σε  χαρτόνι][Διαστάσεις: 56 χ 76 εκατοστά] του Τάσου Μαντζαβίνου[Αθήνα,Ελλάδα,1958]θυμίζει εκείνην της "Μικρής γοργόνας"[1913] του γλύπτη Έντβαρντ Έρικσεν[Κοπεγχάγη,Δανία,10-3-1876-Κοπεγχάγη,Δανία,12-1-1959]με κρήνη έμπνευσης από το ομώνυμο παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν[Οντένσε,Δανία,2-4-1805-Κοπεγχάγη,Δανία,4-8-1875], ενώ η άνετη στάση των ποδών της είναι σε εναντιωματική πρόταση με την κίνηση των χειρών της  που σχηματίζουν ένα πουλί εν κινήσει.Επίσης η μορφή έχει στραμμένη την πλάτη της στη βάρκα της θαλάσσης, μοιάζοντας να απαρνείται το ταξίδι στην τρικυμιώδη θάλασσα,ενώ στο φόντο ένα ηφαίστειο σε έκρηξη μοιάζει να πορφυρίζει τον ουρανό.Εξάλλου οι στύλοι του φωτισμού φαντάζουν πολύ μικροί  ενώπιον του, ένεκα των σημαντικών γνώσεων που έχει αποκτήσει.

Ο Αχιλλέας Ραζής[Μυτιλήνη,Λέσβος,Ελλάδα,1975] στο έργο "Άτιτλο" [Ακρυλικό σε χαρτί][Διαστάσεις: 66 χ 98 εκατοστά]παρουσιάζει μια εικόνα αντίθεσης μεταξύ των ενοίκων ενός ξενοδοχειακού συγκροτήματος που διασκεδάζουν και μίας παρέας γυναικών που με άχθος επιδίδονται σε αγροτικές εργασίες, όπως επί παραδείγματι η συγκομιδή καρπών ή η φύτευση ανθών.Εν κατακλείδι, ο καλλιτέχνης επισημαίνει με τον τρόπο του πως οι απολαύσεις μιας ομάδας προσώπων μπορεί να συνυπάρχουν με τον κάματο μίας άλλης ομάδος, μέσω της προβολής των κοινωνικών αντιθέσεων.

Ο Παύλος Σάμιος[Αθήνα,Ελλάδα,28-10-1948] στο έργο "Λιμάνι και τραπέζι"[Λάδι σε καμβά][Διαστάσεις: 95 χ 65 εκατοστά]μας παρουσιάζει το δωμάτιο μίας οικίας με ένα παράθυρο που καταδεικνύει ένα πλοίο εν κινήσει, ενώ το φόντο θυμίζει το έργο "Εντύπωση,ανατολή του ηλίου" [1872][Λάδι σε καμβά][Διαστάσεις 48 χ 63 εκατοστά][Μουσείο Μαρμοτάν,Παρίσι,Γαλλία] του Γάλλου ιμπρεσιονιστή ζωγράφου Κλώντ Μονέ[Παρίσι,Γαλλία,14-11-1940-Ζιβερνύ,Γαλλία,5-12-1926].Στο τραπέζι η απεικόνιση των αντικειμένων γίνεται από πάνω προς τα κάτω με έναν καλλιτέχνη πανεπόπτη-αφηγητή και στο οποίο συνυπάρχουν μία ανοικτή επιστολή,ένα μπουκάλι  με οίνο, εδώδιμα σε συζυγία με το πιάτο και πινέλα με χρώματα.Ίσως να είναι ένα σχόλιο του καλλιτέχνη πως η τέχνη προσφέρει υλικά αγαθά, επικοινωνία, έκφραση και έμπνευση μέσω έκστασης. Επιπλέον η υπό παραίτηση περιβολή στην καρέκλα φανερώνει την απουσία του καλλιτέχνη από το δωμάτιο, ώστε πρωταγωνιστές να γίνουν τα μέσα της τέχνης του και τα θετικά κληροδοτήματα που απεκόμισε μέσω αυτής. Συν τοις άλλοις τα φρούτα συνυποδηλώνουν την συγκομιδή των κόπων του. Τέλος το πλοίο στο βάθος ίσως να συμβολίζει το ταξίδι από το οποίο απεκόμισε όλες αυτές τις εμπειρίες και τις γνώσεις ο ιδιοκτήτης του σπιτιού ή πως μέσω του ταξιδιού του θα τις μεταδώσει σε έναν μακρινό τόπο.

 

Γκαλερί Σκουφά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.   www.skoufagallery.gr   

+00 30 210-3643025

Σκουφά 4,Αθήνα,Κολωνάκι

Διάρκεια έκθεσης:27.1.2021-17.2.2021

Ωράριο λειτουργίας:Δευτέρα-Τετάρτη-Σάββατο: 10.00-15.30

Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή: 10.00-15.30 και 17.30-21.00

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ/ΑΡΕΛΗΣ

http://www.arelis.gr

http://www.theaterinfo.gr

 

 

 

Pin It