Χωρίς Τίτλο

Στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών εγκαινιάστηκε η τρίτη ατομική έκθεση ζωγραφικής του Χάρη Περιορέλλη με τίτλο “Χωρίς Τίτλο” την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020.

 

Στην έκθεση παρουσιάζεται μια σειρά από δώδεκα έργα (λάδι και ακρυλικά σε καμβά) στους οποίους κυριαρχούν οι φιγούρες παιδιών καθώς και μιας γυναίκας - σύμβολο μητέρας. Τα δώδεκα αυτά έργα αποτυπώνουν την ενήλικη, πλέον ματιά του ζωγράφου στην παιδική ηλικία.

 

Αποδεχόμενος το ακατάλυτο του παρελθόντος, υπογραμμίζει τη σημαντική θέση, που κατέχουν οι εμπειρίες των παιδικών χρόνων, στην εξέλιξη του κάθε ανθρώπου. Μέσα από τη γνώριμη εξπρεσσιονιστική του γραφή τα έργα συνιστούν αντανακλάσεις έντονων και δύσκολων συναισθημάτων. Όπως ο ίδιος ο ζωγράφος αναφέρει “τα έργα αποτυπώνουν τη βαθιά και εσωτερική σύγκρουση που βιώνει κάποιος κυρίως όταν το παρελθόν και οι μνήμες του έρχονται αντιμέτωπες με τα αιτήματα του παρόντος”.

 

Η έκθεση συνοδεύεται από κείμενα των: Χάρη Περιορέλλη, της ποιήτριας Μαρίας Κουλούρη καθώς και της ιστορικού της τέχνης Νίκης Παπασπύρου.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΧΑΡΗ ΠΕΡΙΟΡΕΛΛΗ
Ο Χάρης Περιορέλλης γεννήθηκε το 1976 στον Πειραιά. Σπούδασε ζωγραφική στην σχολή Βακαλό, δίπλα στο Νικόλα Κληρονόμο και το Γιώργο Βλασσόπουλο και στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών με δάσκαλο το Χρόνη Μπότσογλου απ’ όπου αποφοίτησε με άριστα το 2008. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε δύο ατομικές εκθέσεις στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών. Έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, με σημαντικότερες να είναι η Μπιενάλε Α.Σ.Κ.Τ Ελλάδος, η Art Athina, το ευρωπαϊκό project DNA of Europe και τέλος το Walking dead Art - Ωδείο Αθηνών απ’ όπου απέσπασε το τρίτο βραβείο. Είναι δημιουργός του εικαστικού περιοδικού Art Woo. Έργα του βρίσκονται σε μουσεία και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

Αίθουσα Τέχνης Αθηνών.
Γλύκωνος 4, Τ. Κ 106 75, Δεξαμενή - Κολωνάκι, Αθήναι.
Τηλέφωνο επικοινωνίας:
+00 30 210 -7213938.
Ωράριο λειτουργίας:
Τρίτη -Παρασκευή: 11.00-14.30 και 18.00-21.00
Σάββατο: 11.00-14.30
Διάρκεια έκθεσης: 6 Φεβρουαρίου 2020- 29 Φεβρουαρίου 2020.
http://www.athensartgallery.gr
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

O Χάρης Περιορέλλης[Πειραιάς,Ελλάδα,2-3-1976]στο έργο "Δύο συν ένα"[2019][Λάδι σε μουσαμά][Διαστάσεις 65 χ 150 εκατοστά]μας παρουσιάζει μία ομάδα παιδιών που κυριαρχεί στο δεξιό μέρος αυτού μία δεσπόζουσα μορφή μεγαλύτερης ηλικίας λόγω μεγέθους της κεφαλής της.Σε αυτόν τον δυ΄ι΄κό αριθμό των μορφών επικρατεί το μωβ ψυχρό χρώμα -που συνδυάζει τόσο το κυανό της στενοχώριας όσο και το πορφυρό της φλόγας- ως αγαπημένο χρώμα του καλλιτέχνη. Η ψυχολογική κατάσταση των παιδιών αντικατοπτρίζεται τόσο από την χρωματολογία όσο και από την κίνηση του μικρότερου παιδιού αυτής της δυάδος που αιτεί την αρωγή προς το παιδί του αριστερού τμήματος του έργου με το θερμό χρώμα. Ο Περιορέλλης υπογραμμίζει την έννοια και τη σημασία της φιλίας και της συμπαράστασης στην παιδική ηλικία που παρουσιάζει πληθώρα αναγκών τόσο σε συναισθηματικό όσο και σε υλικό επίπεδο ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι ένα εκ των δύο παιδιών είναι μεγαλύτερης ηλικίας.

Στο έργο η "Αγκαλιά"[2019][Λάδι σε μουσαμά][Διαστάσεις: 150 χ 150 εκατοστά]η κυρίαρχη μορφή είναι μια μητρική φιγούρα που ερμηνεύει σε εικαστικό επίπεδο το σχήμα του παιδιού της σε ένα σύμπλεγμα νοηματικών σχηματοποιημένων ρόλων στον οποίον δεν υφίσταται διαχωρισμός λόγω του στοιχείου της τρυφερότητας που αυτό ενέχει. Εξάλλου η αγάπη ούτε γνωρίζει σύνορα ούτε έχει συγκεκριμένα σχήματα ή μορφές. Η ύπαρξη του κίτρινου χρώματος τόσο στα φτερά όσο και στον σταυρό σε αντινομία με το κυρίαρχο μωβ χρώμα εκπροσωπεί τη διαφωτιστική διερεύνηση αυτής της σχέσης.

Στο έργο "Άτιτλο"[2019][Λάδι σε μουσαμά[[Διαστάσεις: 100 χ 100 εκατοστά]ο Περιορέλλης παρουσιάζει ένα παιδί εντός κύκλου που σύμφωνα με τον ίδιο συμβολίζει τον κόσμο που πλαισιώνει και το οποίο κρατάει ένα πιστόλι αντιμέτωπο με μια κατάσταση του παρελθόντος μέσω της αριστερόστροφης κατεύθυνσης. Σύμφωνα με τον καλλιτέχνη το όπλο είναι αληθινό, ενώ το στέμμα που φορεί είναι αποκριάτικο συνδυάζοντας την αληθινή άμυνα σε κάποιον υπαρκτό κίνδυνο με την παιγνιώδη φύση όλων των παιδιών.

Στο έργο "Φόβος"[2019][Λάδι σε μουσαμά][Διαστάσεις: 100 χ 100 εκατοστά] ένα παιδί παρουσιάζεται με την ενδυμασία δέρματος άρκτου, ενώ ο καλλιτέχνης επισημαίνει τον φόβο που ενυπάρχει στο ζω΄ι΄κό στοιχείο του κόσμου των παιδιών, όταν ακόμη το λογικό στοιχείο δεν κυριαρχεί και δεν έχει αναπτυχθεί. Η ύπαρξη του σταυρού και ειδικώς η σκιά του που εισέρχεται στον κύκλο ως σύμβολο του περιχαρακωμένου κόσμου που προστατεύει το παιδί, προσιδιάζει περισσότερο στην έννοια του μαρτυρίου και λιγότερο στην σημασία της εξουσίας στα 4 σημεία του ορίζοντος που έχει ταυτισθεί. Εξάλλου τα παιδιά σε αυτή την ηλικία βιώνουν τη θρησκεία ως ένα μεταφυσικό τοτέμ υπακοής στο οποίο κάθε μορφή απειθαρχίας επισείει κυρώσεις και ποινές από το διαπαιδαγωγικό σύστημα.

 

 

 

www.arelis.gr/ www.theaterinfo.gr Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Pin It