Genesis gallery-Νίκος Σίσκος-Abnormalities

Καλλιτεχνική Διεύθυνση - Επιμέλεια έκθεσης: Γιώργος Τζάνερης

 

Ο Νίκος Σίσκος[Βόλος,Ελλάδα,12-4-1974]στο έργο "The experiment"[Aκρυλικά σε καμβά][Διαστάσεις: 58 χ 78 εκατοστά]παρουσιάζει μία αναγεννησιακή ανδρική φιγούρα στο πλαίσιο ενός ραφιού να ατενίζει τον Θάνατο που εκπροσωπεί ο εν κινήσει σκελετός, ενώ ένα φίδι πολλαπλών χρωματικών αποχρώσεων και ιδεολογιών δημιουργεί με το σώμα του τον αριθμό 8 που εκπροσωπεί το θεϊκό άπειρο, αφού ο ένας κύκλος εφάπτεται του άλλου στην ατελεύτητη χρονική ροή και χρονική τροφοδότηση. Επιπλέον, το γαλάζιο κεφάλι του φιδιού ανήκει σε μία παιδική άρκτο που εξωθεί σε μελλοντική προοπτική την γλώσσα, ενώ η κυματοειδής ουρά άπτει τον σκελετό που εκπροσωπεί τον Θάνατο.Μια ενδεχόμενη ερμηνεία είναι πως όποιος έχει τεράστιο εγκέφαλο και σκέψεις που εμφορούνται ποικίλων και διαφορετικών γνώσεων που πρεσβεύει η εναλλαγή των ψυχρών χρωμάτων[πράσινων,μπλε,μωβ] και των θερμών χρωμάτων[πορτοκαλί], προσεγγίζει με την ισχυρά του παρουσία τον θάνατο ή και τον μαγνητίζει.

Στο έργο "The illusion of good and bad"[Ακρυλικά σε καμβά][Διαστάσεις: 58 χ 78 εκατοστά]ο Αδάμ και η Εύα που παραπέμπουν στο έργο "Η πτώση του ανθρώπου"[1528][Διαστάσεις: 248 χ 192 εκατοστά][Λάδι σε πίνακα] [Μουσείο Ουφίτσι,Φλωρεντία,Ιταλία]του Λούκας Κράναχ του Πρεσβύτερου[Κρόναχ,Γερμανία,4-10-1472-Βαϊμάρη,Γερμανία,16-10-1553] αγγίζουν τον κορμό του φιδιού,για να αποκτήσουν την απαγορευμένη γνώση από το Δένδρο του Καλού και του Κακού,ενώ η κεντρική θηλυκή φιγούρα έχει υπερδιογκωμένο το άνω μέρος της κεφαλής της με ένα μήλο που όπως φαίνεται της προσδίδει υψηλή νοημοσύνη και η ίδια είναι σε ανάδυση με τα μάτια κλειστά,γεγονός που μπορεί να ερμηνευθεί ως εξής: τα χέρια που κλείνουν τα μάτια και κατά συνέπειαν τις αισθήσεις της φιγούρας είναι αυτά του Θεού, αφού στο μυαλό έχουν ανακτηθεί τόσο οι απαγορεύσεις όσο και οι αμαρτίες που επισείουν ενοχές.

Η Εύα του Κράναχ εν συγκρίσει με αυτήν του Σίσκου κρατάει μήλο στο δεξί της χέρι και με το αριστερό της χέρι κλαδί με φύλλα, για να επικαλύψει την ηβική της περιοχή ενώ δεν άπτει με το δεξί χέρι το φίδι όπως πράττει αυτή του Έλληνα καλλιτέχνη που με το αριστερό χέρι καλύπτει το σημείο αναπαραγωγής και πρόκλησης ηδονής.Επίσης, η Εύα του Κράναχ μοιάζει να επιτελεί το καθήκον της εν συγκρίσει με αυτήν του Σίσκου που μοιάζει να προσδοκά και να περιμένει να κατακτήσει τον κόσμο της γνώσης που το ερυθρόδερμο φίδι της προσφέρει.

Επιπλέον, στο έργο του Σίσκου αντί του Δένδρου της Γνώσης του Καλού και του Κακού που αναπαριστάται στο έργο του Κράναχ, υφίσταται αυτή η υπερμεγέθης γυναικεία φιγούρα ως διάμεσο του ζεύγους.

Ακόμη, ο Αδάμ του Κράναχ κρατάει κλαδί με φύλλα στο αριστερό του χέρι,για να καλύψει τη βουβωνική του περιοχή και με το δεξί χέρι μοιάζει να ξύνει ή να στηρίζει τον οπισθότυπο της κεφαλής του είτε ως ένα είδος επιγνωστικής και θυμικής διεργασίας είτε εκ περιεργείας στο προτασιακό ερέθισμα της υλικής υπόστασης της αμαρτίας, ενώ ο Σίσκος τοποθετεί τον Αδάμ να πιάνει με το δεξί του χέρι το φίδι και να αγγίζει με το αριστερό χέρι το στήθος του με ένα αίσθημα δέους και σεβασμού τόσο στο μήλο όσο και στο φίδι.

Ο δυϊσμός του έργου του Κράναχ έχει την έννοια της διάσπασης και του διαμερισμού των 2 φύλων μετά από το Προπατορικό Αμάρτημα και η υλική διάσταση της τεχνικής με την οποία πραγματώνεται το καλλιτεχνικό έργο, χρησιμοποιείται για τη μετάδοση του αναλόγου λεκτικού άυλου μηνύματος που εκπροσωπεί.

Στο έργο "Coming up roses"[Aκρυλικά σε καμβά][Διαστάσεις: 72 χ 72 εκατοστά] που θα μπορούσε να παραπέμπει και στο ομότιτλο τραγούδι "Εverything is coming up roses" του μουσικού Βlack[Λίβερπουλ,Ενωμένο Βασίλειο,26-5-1962-Κορκ,Ιρλανδία,26-1-2016][1988]που έφτασε στο Νο 76 των βρετανικών τσαρτς ενώ άξιζε την πρώτη θέση,o καλλιτέχνης παρουσιάζει μία γυμνή γυμνασμένη ανδρική φιγούρα με ένα κεφάλι σφαιροειδές ανεξάρτητου από το σώμα του και που περιέχει ρόδα διακινούμενα εντός αυτής, συμβολίζοντας τον ακτιβισμό του ρομαντισμού τόσο ως θεωρία όσο και ως πράξη.Η γυμνή φιγούρα μοιάζει να δημιουργεί κύματα ενεργείας με την ύπαρξή της από ένα είδος ταλάντωσης του χώρου και όπως διαφαίνεται από το υάλινο δάπεδο στο βάθος με έντονη την αίσθηση της προοπτικής, διαθέτει ύψος.

Επιπλέον, οι φιγούρες του Αδάμ και της Εύας που παραπέμπουν στo έργο του Άλμπρεχτ Ντύρερ[Νυρεμβέργη,Γερμανία,21-5-1471-Νυρεμβέργη,Γερμανία,6-4-1528] "Αδάμ και Εύα" [1504][Χαλκογραφία σε χαρτί][Διαστάσεις: 25,1 Χ 19,2 εκατοστά][Rijksmuseum,Άμστερνταμ,Ολλανδία] αγγίζουν έναν ενεργειακό κύκλο που εντός αυτού υπάρχει μία μαγική ρευστή σφαίρα, ενώ οι περικεφαλαίες με τις υψηλές κεραίες είναι ένα είδος προστασίας που μεταφέρει και υποδέχεται μηνύματα από τον αόρατο κόσμο.

Ο Αδάμ του Ντύρερ κρατάει ένα κλαδί με το δεξιό χέρι και έναν παπαγάλο ενώ ο Αδάμ του Σίσκου κρατάει στο δεξιό χέρι ένα κλαδί χωρίς τον παπαγάλο και με το αριστερό χέρι γεύεται την ενέργεια του κύκλου που διαφαίνεται άνυλος και να διαπερνάει το χέρι του.
Επίσης, ο παπαγάλος του Ντύρερ είναι σύμβολο ευημερίας και ευγονίας και η γάτα στο έδαφος συμβολίζει την πονηρία,το κουνέλι την καλή τύχη και ο ταύρος τη σεξουαλική ορμή, ενώ το Δένδρο της Γνώσης του Καλού και του Κακού που ενυπάρχει στο έργο του Ντύρερ αντικαθίσταται από την σφαιροειδοκέφαλη ανδρική φιγούρα.

Η Εύα του Ντύρερ κρατάει και στο δεξιό και στο αριστερό χέρι μήλο, συμβολίζοντας πως στην αμαρτία υπάρχει επιλογή και το φίδι γεύεται το μήλο από το χέρι της, ενώ αυτή του Σίσκου κρατάει μήλο μόνον στο αριστερό σαν ένα είδος οπισθοτυπικής προστασίας από αυτόν τον ενεργειακό κύκλο και με το δεξί εμπροσθοτυπικό χέρι μοιάζει να τον συναισθάνεται.
Σε αυτόν τον ενεργειακό κύκλο υπάρχει ένας πλανήτης που διασφαλίζει την αρμονία του σφαιρικού αυτού σύμπαντος και την τοποθέτησή του εντός αυτού.

Στο έργο "Graceland"[Aκρυλικά σε καμβά][Διαστάσεις: 100 χ 57 εκατοστά]ο καλλιτέχνης παρουσιάζει το πελώριο πρόσωπο της μίας και μοναδικής τραγουδίστριας Γκρέις Τζόουνς[Σπάνις Τάουν,Τζαμάικα,19-5-1948]με τον τέλειο συνδυασμό των ψυχρών χρωμάτων του μωβ και του μπλε που είναι μαγευτικός, δεσπόζοντα στο κέντρο της ερήμου και με τα μάτια της να λαμπυρίζουν ένα κίτρινο μεταφυσικό φως, ενώ η κίνηση των δακτύλων της που είναι εντός της άμμου της ερήμου με μαγικό τρόπο, υποδηλώνει την αναίρεση της φίμωσής της από το καλώδιο του μικροφώνου που οδηγεί σε μία παράλληλη μικρογραφία της ζώσης παρουσίας της επί σκηνής και επί ενός μοντέρνου καναπέως.Επίσης, η τραγουδίστρια φαίνεται να είναι εύκαμπτη και ευλύγιστη εν ώρα μουσικής. Επιπροσθέτως, το φίδι με το ορθάνοικτο στόμα εκφράζει την ελευθεροστομία και την ελευθερία της έκφρασης όλων των φιδιών της γης. Επιπλέον, το πλαίσιο της απεικονιστικής κορνίζας στο καλλιτεχνικό έργο είναι επιχρυσωμένο και θέτει όρια στον καταγάλανο ουρανό.

Την έκθεση έχει επιμεληθεί ο Γιώργος Tζάνερης [Αθήνα, Ελλάδα, 16 -12-1966] και το κείμενο της έκθεσης υπογράφει ο καθηγητής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών και εικαστικός, Γεώργιος Καζάζης [Αθήνα, Ελλάδα, 1958] και το art direction του εντύπου της έκθεσης έχει υλοποιήσει ο Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου.

 

Gallery Genesis
Χάρητος 35,Κολωνάκι,Τ.Κ 106 75 Αθήνα
Τηλέφωνο επικοινωνίας + 00 30 211 7100566
http://www.gallerygenesisathens.com
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Διάρκεια έκθεσης: 11-4-2022 ως 30-4-2022
Ωράριο λειτουργίας:
Τρίτη,Πέμπτη,Παρασκευή: 11.30-21.00
Τετάρτη,Σάββατο: 11.30-15.00

Pin It