Η γκαλερί The Breeder παρουσιάζει την δεύτερη ατομική έκθεση του Ekene Stanley Emecheta με τίτλο Green Era.
To έργο του Emecheta ξεχωρίζει για τη χαρακτηριστική χρήση του χρώματος και της σύνθεσης, την τεχνική αλλά και την εικονογραφία του, όπου κυριαρχούν φιγούρες που προέρχονται τόσο από τη φαντασία, την ιστορία και την προσωπική του ζωή. Αφετηρία για τη δημιουργία του κάθε έργου αποτελεί η εσκεμμένη αφαίρεση του χρώματος του δέρματος του κάθε πρωταγωνιστή. Πάνω σε αυτή τη βάση ο καλλιτέχνης εξελίσσει την κίνηση και τα χαρακτηριστηκά των υποκειμένων του. Αποσπώντας την προσοχή από το χρώμα του δέρματος, ο Emecheta στρέφει τo ενδιαφέρον στην ίδια τη μορφή και το περιβάλλον της, διευρύνοντας τον διάλογο με τους θεατές, καλώντας τους να συνδεθούν σωματικά και συναισθηματικά με την ιστορία του κάθε χαρακτήρα.
Στην έκθεση Green Era o Emecheta αποτίει φόρο τιμής σε συλλογικές και οικογενειακές αναμνήσεις. Οι σκηνές απεικονίζουν επεισόδια από ιστορικές στιγμές ή από διαφορετικές φάσεις της ζωής του καλλιτέχνη. Τοποθετημένες σε περιβάλλοντα είτε μονόχρωμα είτε πλημμυρισμένα από πλούσια βλάστηση, οι φιγούρες κοιτάζουν κατευθείαν τον θεατή, διεκδικώντας ενεργό ρόλο στις ιστορίες τους.
Συχνά ο Emecheta τοποθετεί πρωταγωνιστές αφρικανικής καταγωγής σε μέρη όπου η παρουσία τους δεν είναι αναμενόμενη, διαταράσσοντας έτσι την συνήθη ροή της ιστορικής αφήγησης. Τα πορτρέτα του στοχεύουν να αποτυπώσουν την ουσία της ανθρώπινης υπόστασης, αποκαλύπτοντας θραύσματα από τις ιστορίες και τις ταυτότητες των πρωταγωνιστών. Κάθε έργο εξυπηρετεί την δική του μοναδική αφήγηση, με αποτέλεσμα μια έκθεση που αντηχεί τη σύνθετη σχέση μεταξύ των εσωτερικών μας κόσμων και του εξωτερικού περιβάλλοντος.
Γεννημένος το 1994, ο Ekene Stanley Emecheta είναι ένας αυτοδίδακτος καλλιτέχνης, που ζει και εργάζεται στην Abuja της Νιγηρίας. Η πρώτη του ατομική έκθεση με τίτλο Truthful Waters παρουσιάστηκε στην γκαλερί The Breeder τον Ιούνιο του 2021 και έλαβε κριτική από το περιοδικό Frieze. Έργα του συμπεριλαμβάνονται σε συλλογές όπως: X Museum στο Πεκίνο, Xiao Museum στο Rizhao, Κίνα, Akzo Nobel Foundation στην Ολλανδία, Comma Foundation στο Βέλγιο και Up Next Art Museum στο Πουέρτο Ρίκο.
H Ekene Stanley Emecheta[Αμπούτζα,Νιγηρία,1994] στο έργο <<Outdoor love>>[2022] [Λάδι σε καμβά][Διαστάσεις: 180 χ 150 εκατοστά]παρουσιάζει ένα ζεύγος νέγρων να ξεκουράζονται στο γρασίδι και να έχουν δέρμα από πάγο που μπορεί να προέρχεται είτε από τη στάση εργασιών της φυλής τους, είτε από τη συναισθηματική ψυχρότητα στην αναμενόμενη ανταπόκριση, είτε από την υγρασία που του παρέχει η επαφή με το γρασίδι της γης. Μία αστρική μελανή μορφή ακολουθεί παρεμφερή νοοτροπία με εκείνην του ζεύγους, κουβαλώντας όμως στα ενδότερά της τα άστρα και το έρεβος, ώστε να είναι πασιδήλως διαφοροποιημένη από το σύνολο της απεικονιστικής ομάδος. Επιπλέον, μόνον ο σκύλος με επιτατικό το ζωώδες στοιχείο του μοιάζει παιχνιδιάρης να αναπαύεται ανεπηρέαστος από την περιβαλλοντική αλλοτρίωση των παρακείμενων μορφών που τον πλαισιώνουν.
Στο έργο << Funtime in the Bushes >>[ [2022][Λάδι σε καμβά][Διαστάσεις:180 χ 150 εκατοστά]η καλλιτέχνης μας παρουσιάζει μια νεγροειδή μορφή που από την αίσθηση του πάγου στο δέρας του μοιάζει να έχει αποποιηθεί τη φυλή της. Επίσης,η μορφή μοιάζει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του υπηρετικού προσωπικού κάποιας βίλας με υψιτενείς θάμνους που επικαλύπτουν στους περαστικούς τα δρώμενα εντός αυτής. Ο ίδιος μοιάζει να έχει συμμετάσχει σε ένα γεγονός ακουσίως, αλλά η πετσέτα στους ώμους του προδηλώνει πως, πιθανώς, έχει κάνει μπάνιο στην πισίνα της έπαυλης για κάποιον λόγο κάθαρσης. Αν και γραμμωμένος και διαθέτοντας λιγνό κορμί, στο εσώρουχο του ανδρός υπάρχουν αδιευκρίνιστες γραμμώσεις για τις τοπικές κατευθύνσεις που αφορούν το σεξουαλικό του σφρίγος. Εξάλλου, οι θάμνοι, που σχηματοποιούν κόγχη στο δεύτερο επίπεδο του έργου, αποτελούν την ιερή του αύρα και στο πρόσωπο του νεαρού διαφαίνεται κάποια υπόσταση απροσδιορίστου υφής εκμετάλλευσης από τα αφεντικά της έπαυλης και ίχνη κάματου και καταθλίψεως.
Στο έργο << Τhinking man >> [2022][Λάδι σε καμβά][Διαστάσεις: 150 χ 120 εκατοστά]η καλλιτέχνης απεικονίζει μία ανδρική μορφή να κάθεται άνετα σε μία καρέκλα ανάποδης όψεως και το ενδιάμεσο κενό που υφίσταται ανάμεσα στο σώμα του και στην πλάτη της καρέκλας μπορεί να αντιπροσωπεύει την απροσδιοριστία της εξουσίας, έστω και αν ερείδεται ο άνδρας στο παρασκήνιο αυτής με υποδυόμενο ρόλο την κάλυψη των κενών του.
Στο έργο << Behind curtains >> [2022][Λάδι σε καμβά][Διαστάσεις: 121 χ 121 εκατοστά]η καλλιτέχνης εκθέτει μία ντίβα α λα Γούιτνι Χιούστον[Νιούαρκ,Νιου Τζέρσευ,Ε.Π.Α,9-8-1963-Μπέβερλυ Χιλς,Καλιφόρνια,Ε.Π.Α,11-2-2012] που παραπέμπει στο περιώνυμο βίντεοκλίπ της από την αισθαντική, δυναμική και επική της μπαλάντα <<All the man that I need>> [1991]και που έφτασε μόνον Νο 13 στα βρετανικά τσαρτ, ώστε να είναι τεθλιμμένη από την έκδηλη στάση του σώματός της, αφού τα χέρια της εναγκαλίζονται με αυτό εν είδει παραμυθίας και ψυχολογικής ενδυνάμωσης. Ταυτοχρόνως μοιάζει να είναι προσγειωμένη στην πραγματικότητα από την εκλογή της φαιότητας του ενδύματος που συμβολίζει το πρακτικό στοιχείο της ζωής με κοντράστ τις μπλε κουρτίνες των έναστρων ιδεών του ουρανού που μοιάζει να παίζει θέατρο και οι οποίες την κρύβουν και την παραμερίζουν σε ένα δεύτερο επίπεδο.
Στο έργο << In bed with phone II (off mind series) >>[2022][Λάδι σε καμβά][Διαστάσεις: 121 χ 121 εκατοστά]η καλλιτέχνης μας παρουσιάζει ένα άνδρα σε ενύπνια κατάσταση να ξεκουράζεται και να ικανοποιείται από την παρουσία ενός κινητού τηλεφώνου που υποκαθιστά τον ερωτικό του σύντροφο. Επιπλέον, η καλλιτέχνης επισημαίνει με τον τρόπο της πως τα μηχανήματα της τεχνολογίας έχουν την ανάγκη της ξεκούρασης με την αναστολή κάποιων ωρών της λειτουργίας τους, ώστε να εξυπηρετούν αμεσότερα, τάχιστα και με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο το ανθρώπινο είδος.
Στο έργο << Waiting for...>>[2022][Λάδι σε καμβά][Διαστάσεις: 152 χ 213 εκατοστά]η καλλιτέχνης μας παρουσιάζει έναν σοκολατένιο άνδρα με κοστούμι και γραβάτα ως ενδυματολογικά στοιχεία που δεν ταιριάζουν στη φυλή του και που εκπροσωπεί το στοιχείο της ελευθερίας και της αποδέσμευσης από τους κληθέντες μεσοαστικούς περιορισμούς και καθωσπρεπεισμούς. Επιπροσθέτως, ο απεικονισθείς ανήρ είναι παγωμένος και εξαντλημένος από την πολύχρονη αναμονή του αστικού υπερεντατικού και μεστού απαιτήσεων τρόπου ζωής.
Βreeder gallery
Iάσονος 45, Αθήνα,Τ.Κ 104 36
Τηλέφωνο επικοινωνίας: + 00 30 210-3317527
Ωράριο λειτουργίας:
Τρίτη -Παρασκευή: 11.00-19.00
Σάββατο: 11.00-17.00
https://thebreedersystem.com/info
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Διάρκεια έκθεσης: 9-2--2023 ως 11-3--2023