Ο μικρός πρίγκιπας συναντά τον Κύριο Καζαντζάκη στο δρόμο της αναζήτησης

24 Ιουλίου, Ηράκλειο, Κηποθέατρο Μάνος Χατζιδάκις - 7 Αυγούστου, Χανιά, Θέατρο Ανατολικής Τάφρου. Η θεατρική παράσταση «Ο μικρός πρίγκιπας συναντά τον Κύριο Καζαντζάκη στο δρόμο της αναζήτησης» ανεβαίνει σε δύο μοναδικές παραστάσεις σε Ηράκλειο και Χανιά.

 

Η παράσταση στο Ηράκλειο συνδιοργανώνεται από τη Διεθνή Εταιρεία Φίλων Νίκου Καζαντζάκη και την Περιφέρεια Κρήτης, με την υποστήριξη του Δήμου Ηρακλείου, και θα πραγματοποιηθεί με ελεύθερη είσοδο.

Ο μικρός πρίγκιπας επιστρέφει στη Γη! Το τριαντάφυλλό του μαραίνεται και η ισορροπία του κόσμου κινδυνεύει. Ό,τι συμβαίνει στον πλανήτη του όμως, επιδρά σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι ήρωες του Καζαντζάκη δεν θα μπορούσαν να μείνουν ασυγκίνητοι κι έτσι φεύγουν απ’ τις σελίδες των βιβλίων τους για να βοηθήσουν. Μια μεγάλη περιπέτεια ξεκινά σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας, ώσπου…

Η Χριστίνα Βεριβάκη σκηνοθέτησε και έκανε μία εξαιρετική διασκευή πάνω στη νουβέλα του Χρήστου Τσαντή, ενώ τους ρόλους ενσαρκώνουν οι: Κώστας Μαρκάτος, Νίκος Μοτάκης, Κώστας Μπενιουδιάκης, Δημήτρης Σόρκος. Πρωτότυπη μουσική έγραψαν για το έργο οι: Δημήτρης Ντρουμπογιάννης και Ηλίας Βλαμάκης. Την παραγωγή υπογράφει η Ε.Ν.στάση τέχνης.

Οι συντελεστές για το έργο
Χριστίνα Βεριβάκη: «Το έργο πραγματεύεται υπαρξιακά ζητήματα, τα οποία έτσι κι αλλιώς με ενδιαφέρουν και με αντιπροσωπεύουν και επίσης αυτό το έργο συνδυάζει πολλές όμορφες πτυχές, ξεχασμένες εποχές ή περιόδους, όπως είναι η παιδικότητα, η εφηβεία, εποχές που υπήρξαμε ερωτευμένοι και εποχές που υπήρξαμε απελπισμένοι, εποχές που ο άνθρωπος ναυάγησε ηθικά, συναισθηματικά, οικονομικά, αξιακά, εποχές που αναπτερώθηκε το ηθικό του! Είναι ένα κείμενο τόσο σύγχρονο, τόσο σημερινό, κι αυτό με έκανε να ασχοληθώ μαζί του. Είναι ένα ανθρωποκεντρικό κείμενο που η ενασχόληση μου μαζί του είναι μία ευτυχής συγκυρία, ιδίως τώρα!».

Δημήτρης Σόρκος: «Το κείμενο είναι πολύ δυνατό, σε εμπνέει και σε βοηθά πάρα πολύ. Όλη η ομάδα ξεκίνησε να δουλεύει μέσα στην καραντίνα, μέσα σε μεγάλες δυσκολίες και προβλήματα. Φανταστείτε ότι κάναμε μέρος της προεργασίας – αναγκαστικά – με τηλεδιάσκεψη, πάντοτε όμως με σεβασμό στο κείμενο, στους δημιουργούς και στο κοινό. Η προεργασία που κάναμε μέσα στην καραντίνα βοήθησε πάρα πολύ και μόλις μας δόθηκε η ευκαιρία, ξεκινήσαμε τις πρόβες. Όσο περισσότερο διαβάζεις το κείμενο, τόσο ανακαλύπτεις καινούργια πράγματα! Με ενθουσίασε και το κείμενο και ο ρόλος! Ο παπα-Φώτης διαπιστώνει αυτά που βλέπουμε όλοι γύρω μας, την αδικία, την πείνα. Στέλνει πολλά μηνύματα το έργο και ωθεί στη εσωτερική αναζήτηση. Αυτές οι κουβέντες, η συζήτηση με τον εαυτό μας, είναι η πιο δύσκολη υπόθεση. Δεν θέλω να αποκαλύψω περισσότερα για το κείμενο, αλλά έχει μεγάλη δύναμη!».

Κώστας Μαρκάτος: «Το νόημα αυτής της παράστασης είναι πολύ σύγχρονο, ο θεατής θα δει πράγματα από την καθημερινή του ζωή, από τα προβλήματά του, τα οποία θα έρθουν στο μυαλό του με πλάγιο τρόπο. Θα έλεγα ότι μοιάζει το στήσιμο αυτής της παράστασης (και το κείμενο αλλά και η παράσταση όπως έχει στηθεί), με αρχαία τραγωδία. Με την έννοια της αρχαίας τραγωδίας στην οποία έχουμε μια εξέλιξη και στο τέλος έρχεται η κάθαρση. Φαντάζομαι ότι οι θεατές θα το νοιώσουν αυτό. Έχει η παράσταση μια άμεση απεύθυνση στο κοινό. Οι θεατές θα νοιώσουν το βλέμμα μας και πιστεύω ότι θα βοηθήσει στην προσωπική αναζήτηση καθενός. Θεωρώ ότι ο θεατής θα συσκεφθεί με τον εαυτό του, σταδιακά θα δει ότι υπάρχουν απαντήσεις σε όλα αυτά και στο τέλος θα φύγει με μια αισιοδοξία. Κι ένα άλλο που θέλω να πιστεύω, είναι ότι αυτή τη παράσταση ο θεατής θα την κρατήσει μέσα του για καιρό και θα την επεξεργάζεται. Παίρνει υλικό, περνάει μέσα του ότι δει. Στον καθένα είναι διαφορετικό αυτό που θα πάρει και θα του μείνει για αρκετό καιρό».

Κώστας Μπενιουδάκης: «Έχουμε από τη μια ένα πάρα πολύ όμορφο έργο με πάρα πολλά μηνύματα, που είναι ο μικρός πρίγκιπας και έχουμε από την άλλη τους ήρωες του Καζαντζάκη, όπου και ο Ζορμπάς, και ο Καπετάν Μιχάλης και ο παπά Φώτης πρεσβεύουν 3 διαφορετικούς κόσμους. Οπότε μαζί με τον μικρό πρίγκιπα 4 κόσμοι. Ένα σύμπαν! Νομίζω ότι ο άνθρωπος που θα έρθει να το δει θα μπει μέσα σε αυτό και θα είναι σαν να συμμετέχει. Φεύγοντας δε από την παράσταση θα το σκέφτεται και θα γυρνάει στη σκέψη του φέρνοντας στο μυαλό του πολλά πράγματα από το σήμερα. Τα υπόλοιπα επί σκηνής!».

Νίκος Μοτάκης: «Ήμασταν συνεχώς στην αμφιβολία αν θα παίξουμε ή αν δεν θα παίξουμε, αν πρέπει να συνεχίσουμε την προσπάθεια. Συνεχίσαμε γιατί πάντα πίστευα ότι αν κάτι μπορεί να μας σώζει διαχρονικά είναι η τέχνη. Οπωσδήποτε είναι και η Αγάπη, αλλά τώρα μιλάμε για την τέχνη. Θα δούμε τώρα πως θα πάνε τα πράγματα και αν τυχόν δεν παίξουμε, υπάρχει και το μέλλον. Καλά να είμαστε και σίγουρα θα βρούμε μια άλλη στιγμή. Τώρα, όσο αφορά στο ρόλο, είναι ο ρόλος του μικρού πρίγκιπα, ένας ρόλος που πολλοί θα ήθελαν να παίξουν. Το είχα στο μυαλό μου, τον αγαπάω όπως και πολύς κόσμος. Το κείμενο απελευθέρωσε το θέμα της ηλικίας μου, δεδομένου του ότι έχουμε συνηθίσει τον μικρό πρίγκιπα σαν στερεότυπο, μικρής ηλικίας. Αλλά με την απόδοση του έργου, οι χαρακτήρες δεν εμφανίζονται στο έργο ως πρόσωπα αλλά ως αξίες και αυτό σε βγάζει από το πρότυπο των ηλικιών, αν ο μικρός πρίγκιπας είναι μεγάλος, ή αν ο Καπετάν Μιχάλης είναι μικρός… Σκέφτεσαι μόνο ότι είναι 4 αξίες πάνω στη σκηνή, έρχονται από 4 διαφορετικούς κόσμους, θα συναντηθούν για ένα κοινό σκοπό ο οποίος είναι καλός και αναγκαίος στις μέρες μας και αυτό έχει σημασία. 4 πολύ σημαντικά βιβλία που έχει αγαπήσει ο κόσμος εδώ και πολλά χρόνια. Αυτά τα βιβλία έχουν τη διαχρονική αξία ότι είναι πάντα επίκαιρα. Σήμερα δε, περισσότερο από ποτέ!».

Δημήτρης Ντρουμπογιάννης: «Το κείμενο έχει την ιδιαιτερότητα ότι είναι φαινομενικά ένα παραμύθι, αλλά αυτό το ταξίδι της αναζήτησης εφαρμοζόμενο στην καθημερινή ζωή επαναπροσδιορίζει τους ρυθμούς της καθημερινότητας και αν θες δίνει με τον τρόπο του το κείμενο έναν ρυθμό αναζήτησης, με επακόλουθο να γινόμαστε οι ίδιοι ήρωες του κειμένου και να ταλανιζόμαστε από παρόμοια ερωτήματα αλλά και διαχειρίσεις καταστάσεων στην καθημερινότητά μας, από όνειρα και επιδιώξεις, από αγκυλώσεις της προσωπικότητάς μας. Δεδομένου του ότι οι ήρωες του Καζαντζάκη δεν είναι τυχαίοι, τα μηνύματα σίγουρα είναι παραπάνω από ένα. Μου αρέσει όταν δεν δίνονται θέσφατα στο ταξίδι της ζωής, εν αντιθέσει θα πρέπει να είμαστε συνεχώς σε επαγρύπνηση για να επαναπροσδιορίζουμε τους χαρακτήρες και τις προσωπικότητες μας γιατί όλα τριγύρω αλλάζουν».

Ηλίας Βλαμάκης: «Μετά από επικοινωνία με τον συγγραφέα, την σκηνοθέτιδα και την παραγωγό, είδα την όρεξη και τη διάθεση που υπήρχε στο να δημιουργήσουν κάτι όμορφο και ήμουνα πολύ θετικός. Με άγγιξε το κείμενο και ο τρόπος που η σκηνοθέτιδα Χριστίνα Βεριβάκη καθοδηγούσε τους ηθοποιούς και πόση σημασία έδιναν σε κάθε νόημα, σε κάθε παράγραφο, πως θα δώσουν πνοή σε κάθε λέξη, για να αποδοθούν σωστά οι έννοιες του κειμένου. Είχε πολύ μεγάλη σημασία για μένα η συμμετοχή μου στις πρόβες… Το έργο έχει πολλά και διαφορετικά συναισθήματα. Το αποτέλεσμα, η κατάληξη, όλο το νόημα, οι αξίες στις οποίες αναφέρεται… Κάθε σκηνή έχει συγκεκριμένο θέμα, κάθε ηθοποιός έχει συγκεκριμένο χώρο και αναφέρεται σε συγκεκριμένη ιδέα, οπότε σε κάθε κομμάτι του έργου υπήρχε διαφορετικό συναίσθημα. Διαφορετικές καταστάσεις…».

Σκηνοθεσία: Χριστίνα Βεριβάκη

Παίζουν οι: Κώστας Μαρκάτος, Νίκος Μοτάκης, Κώστας Μπενιουδάκης, Δημήτρης Σόρκος

Πρωτότυπη Μουσική: Δημήτρης Ντρουμπογιάννης (πιάνο) – Ηλίας Βλαμάκης (λύρα)

Σκηνικά: Διονύσης Τέρεχωφ

Φώτα/ ήχος: Νάκος Καπενεκάκης

Μακιγιάζ: Χριστίνα Σαγώνα

Σχεδιασμός Αφίσας: Δήμητρα Ξιράκη

Σκηνοθεσία Trailer/ Video edit: Γιάννης Κρομιδάκης

Ευχαριστούμε το Gary Borland για την πολύτιμη βοήθεια του στο γύρισμα.

 

Εκδόσεις Ραδάμανθυς

 

Pin It