Frustration/Ματαίωση

Genesis gallery, Μάριος Καμχής

 

Ο Μάριος Καμχής[1946]στο έργο <<Διχασμένη Αμερική>>[2018][Μεικτή τεχνική σε χαρτί,διαστάσεις: 30 χ 30 εκατοστά] μας παρουσιάζει φάλαρες μορφές Αμερικάνων ένθετες στην αμερικανική αστερόεσσα σημαία με κλίση προς τα αριστερά, χωρισμένη σε διαγώνιο γραμμή, αλλά αν η Αμερική ήταν τω όντι διχασμένη, οι μορφές που θα απέβλεπαν στον Ντόναλντ Τραμπ[Νέα Υόρκη,Ε.Π.Α,14-6-1946] και στους Ρεπουμπλικάνους θα είχαν κλίση προ τα δεξιά, ενώ του Προέδρου των Ε.Π.Α, Τζο Μπάιντεν[Σκράντον,Πενσυλβάνια,Ε.Π.Α,20-11-1942] και στους Δημοκρατικούς προς τα αριστερά.

Στο έργο <<Κοιτώνας>>[2019][Ακρυλικό σε καμβά,διαστάσεις: 60 χ 60 εκατοστά] ο καλλιτέχνης παρουσιάζει τα θύματα των Ναζί ,όπως στο Αούσβιτς ή στο Νταχάου, να διακοσμούν ένα έπιπλο, λες και είναι άψυχα αντικείμενα προς χρήση ή προς απόρριψη ενώ το άστρο του Δαυίδ ως διακριτικό στοιχείο στην αμφίεσή τους ευρίσκεται στο δάπεδο, συμβολίζοντας την καταπάτηση των δικαιωμάτων των Εβραίων στη ναζιστική Γερμανία από την μπότα των Γερμανών.Στο βάθος του επίπλου μια ερμηνεία υποστηρίζει πως πρόκειται για ένα αχανές πλήθος Εβραίων που παρακολουθεί από κάτω προς τα άνω τις επενδυόμενες στο έπιπλο ομάδες, ενώ κατά τη γνώμη μου είναι καυσόξυλα για την πυρά των θυμάτων.

Στο έργο <<Συρία>> [2019][Ακρυλικό σε καμβά,διαστάσεις: 90 χ 90 εκατοστά]ο καλλιτέχνης επισημαίνει την καταστροφή της χώρας από τον δεκαετή εμφύλιο πόλεμο και οι πολυκατοικίες παρουσιάζονται ως κενές βιβλιοθήκες άδειες από ζωή και ενοίκηση σε αυτές, αφού οι κάτοικοι έχουν βγει στους δρόμους, για να διασωθούν από τα ερείπια και τον βομβαρδισμό ενώ κάποιοι τολμηροί ευρίσκονται στην είσοδο των οικιών που καταρρέουν σαν τραπουλόχαρτα.

Στο έργο <<Μόρια>> [2019][Ακρυλικό σε καμβά,διαστάσεις: 90 χ 90 εκατοστά]ο καλλιτέχνης παρουσιάζει τους πρόσφυγες από τη Συρία και τη Μέση Ανατολή στη Λέσβο με ομοιόμορφο τρόπο, ενδεδυμένους στα λευκά ως ένδειξη πένθους,στενοχώριας ή άσχημης ψυχολογικής κατάστασης και να είναι δίπλα σε σωρό σκουπιδιών,καθρεφτίζοντας μια επικρατούσα λογική πολλών ευρωπαϊκών κρατών τόσο για την αξία όσο και για την ποιότητα των συγκεκριμένων προσφύγων.

Στο έργο <<Covid 19>> [2019][Ακρυλικό σε καμβά,διαστάσεις: 90 χ 90 εκατοστά]o καλλιτέχνης παρουσιάζει τους εμβολιασμένους σαν ζώα που κάνουν τα εμβόλιά τους και οι οποίοι σχηματίζουν μια ουρά στον κέντρο κενοτάφιων δωμάτων που περιχαρακώνουν την έννοια της ελευθέριας του μοντέρνου ανθρώπου.

Στο έργο <<Μάτι>> [2019][Ακρυλικό σε καμβά,διαστάσεις: 90 χ 90 εκατοστά]ο καλλιτέχνης επισημαίνει την απρονοησία της πολεοδομίας και των κρατικών αρχών για την αρχιτεκτόνηση και τη δόμηση της εν λόγω περιοχής που οδήγησε σε εκατόμβη θυμάτων, με την έλλειψη συντονισμού μεταξύ αστυνομίας,πυροσβεστικής,μετεωρολόγων και Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας την ημέρα που έλειπε από τη χώρα ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας, Αλέξης Τσίπρας, για να βραβευθεί σε χώρα των Βαλκανίων και ενώ το ζήτημα των 8 Τούρκων αξιωματικών από την απόπειρα πραξικοπήματος στην Τουρκία κατά του προέδρου της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν[Κασιμπάσα,Τουρκία,26-2-1954] στις 15 Ιουλίου του 2016 ήταν στην επικαιρότητα φλέγον και σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες οι 8 ήταν υπό αστυνομική προστασία σε οίκημα κοντά στην περιοχή που ξέσπασε η φωτιά.Σε εκείνη την περίοδο ,επίσης, υπήρχε διένεξη σε πολιτικό επίπεδο για το μακεδονικό μεταξύ του τότε Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα[Αθήνα,Ελλάδα,28-7-1974] που κατηγορούσε τον Προέδρο της Ρωσίας Βλαδίμηρο Πούτιν[Αγία Πετρούπολη,Ρωσία,7-10-1952] για πολιτική παρέμβαση και αθέμιτη οικονομική ενίσχυση των διαδηλώσεων κατά του μακεδονικού, ενώ κάποιοι επίσης κατηγόρησαν και τον Αμερικάνο πρεσβη,τον Τζέφρυ Παϊάτ[Σαν Ντιέγκο,Καλιφόρνια,Ε.Π.Α,16-11-1963] που είχε διατελέσει στην Ουκρανία πρέσβης των Ε.Π.Α την περίοδο του εμφυλίου πολέμου, πως ήταν ο ιθύνων νους για την απέλαση των Ρώσων διπλωματών από την Ελλάδα λόγω της κατάληψης της Κριμαίας από τον Πούτιν κατά την αμερικάνικη αντίληψη ή κατά την ανεξαρτησία της Κριμαίας από την Ουκρανία και της προσχώρησής του εδάφους της στο ρωσικό κράτος κατά την αντίληψη των Ρώσων, ενώ κάποιοι άλλοι είδαν πως από τη φωτιά και την καταστροφή στο Μάτι είχε πολιτικά οφέλη το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, που ερχόταν ούτως η άλλως πρώτο σε δημοσκοπήσεις και το οποίο δεν ανάγκη από πολιτική εκμετάλλευση του γεγονότος με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη[Αθήνα,Ελλάδα,4-3-1968] Πρόεδρο τότε του κόμματος.

Στο έργο <<Νίκαια>> [2019][Ακρυλικό σε καμβά,διαστάσεις: 90 χ 90 εκατοστά]ο καλλιτέχνης παρουσιάζει ισοπεδωμένα τα θύματα του τρομοκράτη οδηγού φορτηγού που δολοφόνησε ανάνδρα τους συμμετέχοντες τουρίστες και ντόπιους κατοίκους στην εθνική εορτή των Γάλλων, την 14-7-2016 στη Νίκαια της Γαλλίας, απομιμούμενος την τρομοκρατική επίθεση στο Παρίσι στις 13 Νοεμβρίου του 2015, επί προεδρίας του Φρανσούα Ολάντ[Ρουέν,Γαλλία,12-8-1954] που υπήρξε στόχος τόσο προσωπικός των Τζιχαντιστών όσο και στόχος ως εκπρόσωπος της χώρας του, καταρρακώνοντας το πατριωτικό αίσθημα των Γάλλων, τον κοσμοπολιτικό εορτασμό της Μασσαλιώτιδας και των αρχών της Γαλλικής Επανάστασης.Στο έργο παρατηρείται μία ομάδα Γάλλων να είναι προστατευμένοι στο υπόστεγο ενός οικήματος και να παρατηρούν ως παγωμένοι θεατές το φρικτό αυτό θέαμα που ελπίζουμε πως δε θα ξανασυμβεί ποτέ ξανά στους επόμενους κύκλους ζωής του κόσμου.

Ο καλλιτέχνης απεικονίζει μορφές και σχέδια από πάνω προς τα κάτω ως πανεπόπτης μάρτυρας και άγγελος των γεγονότων.

Η επιμέλεια της έκθεσης και τα κείμενα του καταλόγου είναι της Λουίζας Καραπιδάκη.

 

Gallery Genesis
Χάρητος 35,Κολωνάκι,Τ.Κ 106 75 Αθήνα
Διάρκεια έκθεσης: 26-10-2021 ως 13-11-2021
Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή: 12.00-21.00
Τετάρτη και Σάββατο: 12.00-15.00
Τηλέφωνο επικοινωνίας + 00 30 211 7100566
http://www.gallerygenesisathens.com
www.facebook.com/pages/Genesis-Gallery
https://www.instagram.com/gallerygenesisathens/
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Pin It