Γκαλερί Καλφαγιάν,Ομαδική έκθεση
O Kωνσταντίνος Kανανιάς[1961] στο "Άτιτλο 7"[2018][Χειροποίητα πλακάκια εκ κεράμου][Διαστάσεις: 92 χ 92 εκατοστά]μας παρουσιάζει μια παραλλαγή της μετόπης του Παρθενώνα[νότιο τμήμα]με κεντρικό θέμα την Κενταυρομαχία ή διαφορετικά την μάχη των Λαπίθων που χαρακτηρίζονταν από την αρετή,το στοιχείο της φιλοξενίας και ήταν διαφεντευτές των καιρικών φαινομένων με τους Κένταυρους που πρεσβεύουν την καταγόμενη από το ζω΄ι΄κό και άλογο στοιχείο γνώση[τα 4 πόδια έναντι των 2 υποδηλώνουν την μεγαλύτερη γνώση τους έναντι των επίγειων ζητημάτων εν συγκρίσει με τους Λαπίθες που κατέχουν την ουράνια γνώση]και τω όντι παρατηρητές των επουράνιων φαινομένων στον γάμο του Πειρίθου με τελικούς νικητές τους πρώτους.Βασική πρωταγωνίστρια στο έργο αυτό είναι η κυρία Τεπενδρή-η βασική καρτουνιστική φιγούρα- με μια ποπ αρτ διάθεση εν διχρωμία[λευκό και μαύρο] και με χιουμοριστική διάθεση του καλλιτέχνη για την διαπάλη των πρέσβεων της αρετής και της κακοποιού βιαιότητας.
Η Ράνια Μπέλλου[Αθήνα,Ελλάδα,20-6-1982] στο έργο "When the night becomes a day"[2018][Μολύβι σε χρωματιστό λεπτό χαρτί][Διαστάσεις: 148 χ 116 εκατοστά]μας παρουσιάζει μια όψη του Παρθενώνα που στην επιφάνειά της έχει κίτρινο χρώμα ως διαφωτιστικό στοιχείο του πνεύματος της κλασικής εποχής.Επιπλέον οι ροζ αποχρώσεις συμβολίζουν τις ερωτικές διαθέσεις των αρχαίων Ελλήνων και την έντονη σεξουαλική τους διάθεση,ενώ το γαλάζιο χρώμα του ουρανού συνυποδηλώνει την αριστοκρατική καταγωγή των ιδεών που αναπτύχθηκαν στην αρχαιότητα των Ελλήνων.
Ο Αντώνης Ντόνεφ[1978]στο άτιτλό του [2019][Μελάνι σε χαρτί ερειδόμενο σε καμβά][Διαστάσεις: 60 χ 80 εκατοστά] μας παρουσιάζει έναν ένθετο Παρθενώνα και το αέτωμά του με επεκτατική διάθεση προς τα άνω και προς τα κάτω, σχηματίζοντας την μορφή ενός πλοίου που ταξιδεύει σε μια επιφάνεια εγκυκλοπαιδικών όρων ήτοι γνώσης με αγγλικούς χαρακτήρες.Ο καλλιτέχνης μπορεί να επισημαίνει ότι ο Παρθενώνας με τα νοητικά του ταξίδια μεταλαμπαδεύει την γνώση του στην ανθρωπότητα, αφού η αγγλική θεωρείται η παγκόσμια γλώσσα.Η προέκταση του Παρθενώνα με την ανοδική τάση απολήγει όχι μόνον στον κριοφόρο Ερμή,ένα προσωνύμιο του θεού που του είχε αποδοθεί, γιατί είχε σώσει την Τανάγρα από τον λοιμό περιφέροντας στις πλάτες του τον κριό ή διαφορετικά εξευμενίζοντάς το κακό του πολέμου και την επιθετική βιαιότητά του αλλά και στον Αριστείδη τον Δίκαιο[[Δήμος Αλωπεκής/σημερινός άγιος Δημήτριος,Αθήνα,Ελλάδα,550 π.Χ-Αθήνα,Ελλάδα,466 π.Χ]ο οποίος διακρίθηκε για την φιλοπατρία του στην μάχη των Πλαταιών[479 π.Χ] και στον Μαραθώνα[480 π.Χ]πασίγνωστος για την αγάπη που έτρεφε στην πατρίδα,μια έννοια η οποία συσχετίζεται με τα δημοκρατικά ιδεώδη που είχε ενστερνισθεί, ενώ τα τελευταία είναι συνυφασμένα τόσο με την ηθική όσο και με τις στρατηγικές δεξιότητες.
Ο Γιάννης Χατζηασλάνης[Αθήνα,Ελλάδα,11-12-1974]στο έργο του από την σειρά "After dark" [2012-13][Φωτογραφία/αρχειακή εγχεόμενη κόπια][Διαστάσεις: 120 χ 97 εκατοστά]μας παρουσιάζει ένα άγαλμα με βεβηλωμένα τα μάτια του και ο καλλιτέχνης υπογραμμίζει την κακοποίηση της ελληνικής αρχαιότητος από τους σύγχρονους νεοέλληνες είτε σε γλωσσικό επίπεδο είτε σε άλλο.Αυτή η βεβήλωση μοιάζει να έχει ως τελική πρόταση την απόκρυψη του τι συμβαίνει στην Ελλάδα όσον αφορά τους εκπροσώπους του αρχαίου ελληνικού πνεύματος με το μελανό χρώμα ως επικάλυψη των οφθαλμών του αγάλματος.Το εν λόγω υποδύεται το ρόλο της Τύχης, αφού στην κάρα της φιλοξενεί την πόλη και τα τείχη της εν είδει προστασίας και ευημερίας αυτής.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ/ΑΡΕΛΗΣ
http://www.arelis.gr
http://www.theaterinfo.gr
Καλφαγιάν γκαλερί
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. www.kalfayangalleries.com
+00 30 210-7217623
Χάρητος 11, 11Αθήνα 106 75
Διάρκεια έκθεσης:22.10.2019-14.12.2019
Ωράριο λειτουργίας:Δευτέρα 11.00-15.00,Τρίτη-Παρασκευή 11.00-19.00
Σάββατο 11.00-15.00