«εγώ είναι ένας άλλος»

Η γκαλερί alma μετά από 5 χρόνια λειτουργίας στην πόλη των Τρικάλων ανοίγει νέα γκαλερί στο κέντρο της Αθήνας, Υψηλάντου 24 - Κολωνάκι. Το πολύ πετυχημένο concept στην επιλογή καλλιτεχνών φαίνεται να προσελκύει τόσο το ενδιαφέρον των δημιουργών όσο και των φιλότεχνων σε μία πραγματικά δύσκολη εποχή για τη σύγχρονη τέχνη και τον πολιτισμό.

Στόχος των ιδιοκτητών είναι να παρουσιάσουν εκθέσεις που χαρτογραφούν πρωτοπο-ριακές τάσεις της σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς θα προβάλουν αξιόλογους Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες.

Η αίθουσα τέχνης alma ξεκινά στις 28 Μαΐου 2015 με την ατομική έκθεση
του Κλεομένη Κωστόπουλου.

Κλεομένης Κωστόπουλος
Ατομική έκθεση στην γκαλερί alma
«εγώ είναι ένας άλλος»

Εγκαίνια έκθεσης
Πέμπτη 28 Μαΐου 2015, ώρα 20.00
Υψηλάντου 24, Αθήνα - Κολωνάκι

Διάρκεια Έκθεσης
28 Μαΐου – 31 Ιουλίου 2015

Ο Θανάσης Μουτσόπουλος ακολουθώντας το ιστορικό νήμα της καλλιτε-χνικής πορείας του Κλεομένη Κωστόπουλου πιστεύει ότι με την τελευταία δουλειά του ο ζωγράφος «ξεδιπλώνει ένα προσωπικό ύφος». Και συνεχίζοντας διευκρινίζει ότι «αυτό όμως που ίσως διαφοροποιεί τον έλληνα καλλιτέχνη από άλλους Ευρωπαίους είναι η ανάπτυξη ενός εξαιρετικά πολύπλοκου πολυγλωσσικού ύφους: Τα πολύ μεγάλα σε μέγεθος τελάρα του Κωστόπουλου διαστρωματώνονται σε μια αφάνταστα πολύπλοκη παράθεση ζωγραφικών στιλ. Μια ολόκληρη ιστορία της ζωγραφικής παρελαύνει μπροστά στον θεατή, από τα συχνά ασπρόμαυρα φόντα - αναφορά ίσως στις παιδικές μας αναμνήσεις μιας (ασπρόμαυρης) φωτογραφίας και τηλεόρασης, ίσως και σχόλιο για το έργο του γερμανού καλλιτέχνη Gerhard Richter - έως τη στρωματογραφία που ακολουθεί, από βυζαντινά θέματα έως εξπρεσιονισμό και από εκεί στην Ποπ αρτ και τα κόμικς αλλά και τα videogames. Ο Κλεομένης Κωστόπουλος αποδέχεται ότι η ζωγραφική οπτική έχει μεταβληθεί και χρησιμοποιεί τη διαδικασία του τηλεοπτικού zapping ή του διαδικτυακού surfing ως συστατικά στοιχεία μιας νέας ζωγραφικής αντίλη-ψης. Αν η λεγόμενη σχολή της Λειψίας στην Ευρώπη και η Καλιφορνέζικη σκηνή γύρω από το περιοδικό Juxtapoz διέλυσαν το προ-μοντέρνο ταμπού της χρήσης μιας και μόνο ζωγραφικής γλώσσας σε ένα τελάρο, εισάγοντας κάθε είδους τροποποιήσεις, ο Κωστόπουλος είναι ο πρώτος έλληνας ζω-γράφος που εξερευνά τις (απ' ό,τι φαίνεται, απεριόριστες) δυνατότητες αυτού του ζωγραφικού μίγματος...»

marian-sygkrouete-900Μια θεματική από τα έργα του Κλεομένη Κωστόπουλου που θα εκτεθούν στην γκαλερίalma αφορούν πορτραίτα. Εδώ ο καλλιτέχνης «τολμάει να πλησιάσει το μοτίβο του ανακλινόμενου γυμνού (που συχνά δεν είναι ακρι-βώς ανακλινόμενο αφού υιοθετεί κάθε είδους παράδοξη στάση), όχι ακριβώς αποδομητικά ή βέβηλα, μ' έναν αδιάψευστα σύγχρονο - του 21ου αιώνα πιο ειδικά - τρόπο. Αυτό ακριβώς το παράδειγμα αποκαλύπτει τη διαφορο-ποίηση του Κλεομένη Κωστόπουλου από τους περισσότερους συμπατριώτες του εικαστικούς, ειδικά τους ζωγράφους και καθιστά παρωχημένη τη διάκριση, από τη δεκαετία του '80, των εικαστικών σε αναπαραστατικούς και εν-νοιακούς, αφού αποδεικνύει ότι μπορεί κάποιος να είναι και τα δυο. Παρά την αξιόλογη παράδοση αναπαραστατικής ζωγραφικής που κρατάει ζωντανή και αδιάσπαστη σ' αυτόν τον τόπο εδώ και πενήντα χρόνια (με ρίζες, φυσικά, ακόμη πιο παλιές), συχνά ακροβατούμε ανάμεσα σ' έναν ακραίο αναχρονισμό και σ' έναν φόβο να πειράξουμε τα βασικά μοτίβα της ιστορίας της τέχνης, βαλτωμένοι σ' έναν κομφορμισμό. Αυτή η έκθεση του Κλεομένη Κω-στόπουλου καταθέτει μία πρόταση...» αναφέρει ο Θανάσης Μουτσόπουλος.